Általános szerződési feltételek (ÁSZF)
A SlovaKiss s.r.o. társaság (KSH-szám: 52133630, székhelye: Dežerice 42, 957 03 Dežerice, Szlovák Köztársaság, bejegyezve az Trenčín Kerületi Bíróságon, mint cégbíróságon, 37576/R lajstromszámon, képviseli Ing. Pavol Kiss, ügyvezető),
https://www.peneloppe.hu címen található webáruházán keresztül végzett értékesítésének Általános Szerződési Feltételei.
1. KAPCSOLATTARTÁSI ÉS BANKI ADATOK
1.1. A webáruház üzemeltetője:
SlovaKiss s.r.o., Székhely: Dežerice 42, 957 03 Dežerice, Szlovák Köztársaság
KSH-szám: 52133630,
Adószám: SK2120906436 Bejegyezve az Trenčín Kerületi Bíróságon, mint cégbíróságon, 37576/R lajstromszámon (a továbbiakban „eladó” vagy „mi”)
E-mail: info@peneloppe.hu
Telefon: +421 905 135 812
1.2. Panaszok és áruvisszaküldés:
Panaszbenyújtásra és áru cseréjére, visszaszolgáltatására szolgáló cím: Bármelyik Packeta-ág. Kérjük, írjon az info@peneloppe.hu címre, és megpróbáljuk a kialakult helyzetet megoldani.
E-mail: info@peneloppe.hu
2. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK ÉRVÉNYESSÉGI ÉS ALKALMAZHATÓSÁGI KÖRE
2.1. Az Eladó jelen Általános Szerződési Feltételei (a továbbiakban "ÁSZF") bekezdése értelmében a felek azon kölcsönös jogait és kötelezettségeit szabályozzák, amelyek a közöttünk és a fogyasztók vagy vállalkozók (a továbbiakban "vásárló" vagy "ön") között a https://www.peneloppe.hu webáruházunkon keresztül megkötésre került adásvételi szerződés (a továbbiakban "adásvételi szerződés") kapcsán vagy alapján jönnek létre.
A felek közötti összes szerződéses jogviszony tekintetében a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai az irányadók.
Amennyiben a szerződő fél fogyasztó, a jelen ÁSzF által nem szabályozott kérdésekben az alábbi jogszabályok az irányadók: a Szlovák Törvénytár (Tt.) 40/1964 sz. módosított törvénye – Polgári Törvénykönyv; a Tt. fogyasztók védelméről szóló 250/2007 sz. módosított törvénye; a Tt. távkapcsolattal megkötött fogyasztói vagy szolgáltatási szerződések vagy az eladó üzemegységein kívül megkötött szerződések terén érvényes fogyasztóvédelemről, valamint más törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló 102/2014. sz. módosított törvénye; a Tt. elektronikus kereskedelemről és a belső piac fogyasztóvédelmi célú állami ellenőrzéséről, valamint az egyéb törvényének módosításáról és kiegészítéséről szóló 128/2002 sz., a 284/2002 sz. törvény által módosított törvény módosításáról és kiegészítéséről szóló 22/2004 sz. törvénye. Amennyiben a szerződő fél vállalkozó, a jelen ÁSzF által nem szabályozott kérdésekben Tt. 513/1991 sz. módosított törvénye – Kereskedelmi Törvénykönyv – az irányadó.
2.2. Nemzetközi elem. Nemzetközi elem fennállása esetére megállapodunk abban, hogy a közöttünk fennálló jogviszonyra a Cseh Köztársaság joga, különösen a Polgári Törvénykönyv az irányadó. Ez a jogválasztás azonban - a szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló, 2008. június 17-i 593/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban "Róma I.") 3. cikkével összhangban - nem foszthatja meg a vásárlót a Róma I. 6. cikkének (2) bekezdése szerinti szokásos tartózkodási hely szerinti ország joga által biztosított védelemtől.
2.3. Webáruház A webáruházat a https://www.peneloppe.hu címen található weboldalon (a továbbiakban: "weboldal") webes felületén (a továbbiakban: "webáruház felület") keresztül üzemeltetjük.
2.4. Ki tekinthető fogyasztónak Fogyasztónak minősül minden olyan természetes személy, aki üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása gyakorlása körén kívül adásvételi szerződést vagy más módon jogszerűen üzletet köt velünk (a továbbiakban: "fogyasztó").
2.5. Ki tekinthető üzleti ügyfélnek Üzleti ügyfélnek minősül minden olyan természetes vagy jogi személy (pl. társaság, szövetkezet, intézet), aki vagy amely saját számlájára és felelősségére, iparengedély alapján vagy más módon jövedelemszerző tevékenységet végez azzal a szándékkal, hogy e tevékenységet rendszeresen, nyereségszerzés céljából folytatja (a továbbiakban: “üzleti tevékenység”). Ez a személy üzleti tevékenysége során adásvételi szerződést köt az eladóval, vagy más módon jogszerűen üzletel vele (a továbbiakban: “üzleti ügyfél”). Azt az elvet követjük, hogy a KSH-számát vagy adószámát megadó vásárlóra a jelen ÁSZF vállalkozókra vonatkozó rendelkezései vonatkoznak.
2.6. Az ÁSZF ismerete és elfogadása Megrendelése elküldésével (“A rendelés megerősítése & elküldése" gomb) Ön visszaigazolja, hogy megismerkedett az ÁSZF-fel, beleértve a vásárlók jelen ÁSZF szerinti adásvételi szerződés megkötése előtti tájékoztatását is, és kifejezetten elfogadja azok e visszaigazolás időpontjában érvényes és hatályos változatát.
3. A VÁSÁRLÓK ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTTI TÁJÉKOZTATÁSA
3.1. Eladói jogosultságok és ellenőrző szervek. Az eladó vállalkozói engedély alapján jogosult az áru forgalmazására. A vállalkozói tevékenység ellenőrzését a helyileg illetékes vállalkozói hivatal végzi. A személyes adatok védelmének felügyeletét a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) látja el. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) meghatározott körben többek között a fogyasztóvédelmi előírások betartását felügyeli.
3.2. Az áruról készült fényképek tájékoztató jellege. A weboldalon található összes fénykép és árubemutató csak tájékoztató célokat szolgál.
3.3. Áru, ár, költségek. A weboldalon általunk kínált áruk és azok főbb jellemzőinek leírása az adott áruknál érhető el. Az áruk árai tartalmazzák az áfát, beleértve a törvényes díjakat is, kivéve a szállítási költségeket. A távközlési szolgáltatásokért nem számítunk fel további költségeket (pl. ha a telefonszámunkon hív minket, csak a szokásos telefonhívási díjat kell fizetnie).
3.4. Szállítási lehetőségek és fizetési.
- A küldemény átvehető Z-BOX-ban vagy a Packeta átvevőpontok kiterjedt hálózatában. A csomagot általában a küldéstől számított 72 órán belül kézbesíti.
- Szállítás DPD futárszolgálattal. A csomagot általában a küldéstől számított 48 órán belül kézbesíti.
A postaköltség a kiválasztott fizetési és szállítási módtól függ.
Vásárlás értéke | 35 000 Ft alatt | 35 000 Ft felett |
DPD | 1690 Ft | ingyenes |
Packeta | ingyenes | ingyenes |
Készpénzes fizetés - utánvét - 695 Ft
A fizetési módok és szállítási lehetőségek konkrét feltételei részletesebben a rendelési folyamat során a "Szállítás és fizetés" szakaszban kerülnek ismertetésre. Ezeket weboldalunk Szállítás és fizetés részében is megtalálhatja. Az árut az általunk kínált lehetőségek közül kiválasztott fuvarozóval szállíttatjuk le Önnek, vagy az általunk kínált lehetőségek közül választhatja a személyes átvétel módját.
Fizetési lehetőségek
Utánvét
- az egyik legelterjedtebb fizetési mód. A csomagot elküldjük az általad megadott címre, ahol átvételkor a futárnak fizeted ki az utánvét összegét készpénzben vagy bankkártyával.
Bankkártyával (VISA, Mastercard)
- a leggyorsabb fizetési mód. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Banki átutalás
- a megrendelés megerősítése után e-mailben küldjük az utaláshoz szükséges adatokat (bankszámlaszám, egyedi azonosító, összeg). A megrendelt termékek szállítási határideje a választott fizetési módtól függően meghosszabbodhat. A rendelést csak az összeg beérkezése után kezdjük feldolgozni.
A fizetési módok és szállítási lehetőségek konkrét feltételei részletesebben a rendelési folyamat során a "Szállítás és fizetés"
3.5. Kötelező hatályú megrendelés Megrendelése "A rendelés megerősítése & elküldése" gomb megnyomását követő elküldésével a webáruházunkban a vásárló olyan kötelező hatályú megrendelést hoz létre, amely fizetésre kötelezi őt. Az Ügyfélnek a jelen ÁSZF 6. pontjában részletesen leírtak szerint még a megrendelés elküldése előtt lehetősége van megrendelése átnézésére és kijavítására vagy módosítására.
3.6. A vásárló hibás teljesítésből eredő jogai A vásárló hibás teljesítésből vagy jótállásból eredő jogait és azok gyakorlásának feltételeit a jelen ÁSZF 10. pontja vagy a Panaszkezelési eljárásunk tartalmazza.
4. A FOGYASZTÓK TÁJÉKOZTATÁSA AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTT
4.1. Az adásvételi szerződéstől való elállás joga. A vásárló fogyasztó jogosult 14 napon belül indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől (hacsak nem kerül másképpen feltüntetésre), amely határidő számításának kezdeti időpontja legkésőbb:
4.1.1. adásvételi szerződés esetén az áru átvételének napja; vagy
4.1.2. több darabban/részben történő szállítást tartalmazó adásvételi szerződés esetén az utolsó áruszállítás átvételének napja; vagy
4.1.3. olyan szerződés esetén, amelynek tárgya rendszeresen ismétlődő áruszállítás, az első áruszállítmány átvételének napja;
azzal, hogy a fogyasztónak joga van elállni az adásvételi szerződéstől a 4.1.1 - 4.1.3. cikkben meghatározott időpont előtt is, amely elállási szándékáról az adásvételi szerződéstől való elállási űrlap kitöltésével és elküldésével (ideális esetben a visszaküldött áruval együtt), vagy az info@peneloppe.hu e-mail címre történő megküldésével értesít minket.
4.2. Mikor nem lehet elállni az adásvételi szerződéstől. A vásárló nem jogosult elállni a következő szerződésektől:
4.2.1. olyan árura vonatkozó szállítási szerződés, amely a vásárló kívánságának megfelelően került módosításra és/vagy létrehozásra;
4.2.2. olyan árura vonatkozó szállítási szerződés, amelynek ára az eladó szándékától függetlenül a pénzpiacok ingadozásaitól függ, amelyekre a szerződéstől való elállásra fenntartott határidőn belül kerülhet sor,
4.2.3. olyan árura vonatkozó szállítási szerződés, amely esetében az áru gyorsan romlandó, valamint amely esetében az áru visszafordíthatatlanul össze lett keverve más áruval;
4.2.4. olyan lezárt csomagolású áruk szállításáról szóló szerződések, amelyeket a vásárló kivett a csomagolásukból, és amelyek higiéniai okokból nem küldhetők vissza, továbbá hang- vagy képfelvételek, illetve számítógépes programok, ha a vásárló megsértette azok eredeti csomagolását;
4.2.5. olyan szállításra vonatkozó szerződések, amelyek egy adott időpontra vagy egy adott időszakra vonatkoznak;
4.3. A fogyasztó adásvételi szerződéstől való elálláskor érvényes kötelességei. Ha a fogyasztó eláll az adásvételi szerződéstől, köteles legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni számunkra mindazt az árut, amelyet azon adásvételi szerződés alapján szerzett be, amelytől elállt. A vásárló köteles az árut hiánytalanul, azaz az összes mellékelt tartozékkal és dokumentációval együtt, tisztán, sértetlenül és lehetőleg az eredeti csomagolással együtt, abban az állapotban és értékben visszaküldeni vagy visszajuttatni, ahogyan azt átvette.
4.4. Panaszbenyújtásra és áru cseréjére, visszaszolgáltatására szolgáló cím: Bármelyik Packeta-ág. Kérjük, írjon az info@peneloppe.hu címre, és megpróbáljuk a kialakult helyzetet megoldani.
4.5. Az áru értékének csökkenése Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén a vásárló felel a visszaküldött vagy visszajuttatott áru értékének minden olyan csökkenéséért, amely az áru természetének és jellemzőinek megismeréséhez szükségestől eltérő módon történő kezeléséből ered. Abban az esetben, ha sérült vagy hiányos árut küldenek vissza hozzánk, kártérítési igényünket beszámítjuk az ön által visszakövetelt vételárba. A kár mértékének, az áru megsemmisülésének, illetve értékcsökkenésének meghatározásához mindig az adott konkrét esetet értékeljük ki. E lépésekről a feltüntetett e-mail címen vagy telefonszámon tájékoztatjuk Önt.
4.6. Vételár visszatérítés Elállási határidőn belül történő elállás esetén kötelesek vagyunk a vásárlónak legkésőbb az elállást követő 14 napon belül az általa megadott bankszámlára visszatéríteni az összes pénzt, beleértve az áru általunk felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegű szállítási költségét is. Hitelkártyával történő fizetés esetén a vételár erre a kártyára kerül visszatérítésre. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy csak akkor vagyunk jogosultak visszatéríteni a pénzét, ha visszakaptuk a visszaküldött árut.
4.7. Panaszok: Az ügyfélpanaszokat peren kívül az info@peneloppe.hu e-mail cím.
4.8. A vevő kérheti a hibás áruért való felelősségből származó jogok érvényesítésével kapcsolatos elkerülhetetlen költségek megtérítését. Amennyiben a fogyasztó elégedetlen a panaszkezelés módjával, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait, jogorvoslati kérelemmel fordulhat az eladóhoz. Ha az eladó a jogorvoslati kérelemre elutasítva válaszol, vagy annak elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztó a Tt. fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről, valamint egyes jogszabályok módosításáról és kiegészítéséről szóló 391/2015 sz. törvény 12. cikke értelmében alternatív vitarendezési eljárás indítását kérelmezheti.
Az alternatív vitarendezési eljárás csak olyan fogyasztók (magánszemélyek) számára áll rendelkezésre, akik a fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem vállalkozói, alkalmazotti vagy szakmai minőségükben járnak el. Az alternatív vitarendezési eljárás csak a fogyasztó és az eladó közötti, távkapcsolattal megkötött fogyasztói szerződésből adódó, 8000 ft meghaladó értékű vitákra vonatkozik
A Tt. 391/2015 sz. törvény 3. cikke szerinti alternatív vitarendezési szervezet a vitarendezés indításáért áfával együtt 2000 ft díj megfizetését kérheti Öntől. Az eljárás indítására vonatkozó javaslatot a Tt. 391/2015 sz. törvény 12. cikkében meghatározott módon vagy a https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi linkre kattintva nyújthatja be.
A fogyasztó az alternatív vitarendezési eljárás indításához a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage weboldalon található online vitarendezési platformot is használhatja.
A SlovaKiss s.r.o. társasággal mint eladóval szembeni fogyasztói jogviták alternatív rendezését végző szervezet a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet nagyszombati székhelyű nagyszombati kerületi felügyelősége (Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj; székhely: Hurbanova 59, 911 01 Trenčín)
tel: 032/640 01 09
e-mail: tn@soi.sk
vagy a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett, alternatív vitarendezési szervezetek listáján feltüntetett más illetékes jogi személy (a listát a http://www.mhsr.sk oldalon találja).
4.9. Hamis vagy hiányos értékelések Fenntartjuk a jogot, hogy ne tegyük közzé azokat a vásárlói értékeléseket, amelyek valótlanok, nem megfelelő nyelvezetet tartalmaznak és/vagy nem kapcsolódnak a megvásárolt áruhoz.
5. FELHASZNÁLÓI FIÓK ÉS A MEGRENDELÉS ELFOGADÁSÁNAK EGYÉB FELTÉTELEI
5.1. Beregisztrálás. A vásárló az áruház weboldalán e-mail címével és kiválasztott biztonságos jelszóval történő beregisztrálás alapján férhet hozzá a felhasználói felülethez. A felhasználó megerősíti, hogy elfogadja ezeket a jelen Általános Szerződési Feltételeket és megismerkedett az Adatkezelési Szabályzattal.
5.2. Felhasználói fiók funkciók Felhasználói felületéről ("Saját fiók") a vásárló árut rendelhet, nyomon követheti pontgyűjtő számlája állapotát, nyomon követheti a megrendelések státuszát stb. (a továbbiakban "felhasználói fiók").
5.3. Valós és helyes információk megadására vonatkozó kötelezettség. A weboldalon végzett beregisztrálás, valamint az árurendelés során a vásárló köteles helyes és valós adatokat feltüntetni. A felhasználói fiók adatait a vásárló köteles azok bármilyen módosítása esetén frissíteni. A vásárló által a felhasználói fiókban, valamint az árurendelés során feltüntetett adatokat az eladó helyeseknek tekinti.
5.4. Felhasználói fiók zárolása A felhasználói fiókhoz való biztonságos hozzáférést felhasználói név és erős jelszó biztosítja. A vásárló köteles a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges adatokat titokban tartani. A vásárló nem teheti lehetővé, hogy a felhasználói fiókját harmadik személyek használják. Öt (5) sikertelen bejelentkezési kísérlet után letilthatjuk a felhasználói fiókot. Ezt biztonsági okokból, különösen az ügyfél felhasználói fiókjával való esetleges visszaélések megelőzése érdekében tesszük. Ha felhasználói fiókja blokkolva van, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk a info@peneloppe.hu címen.
5.5. Felhasználói fiók törlésének lehetősége nem használat esetén. A felhasználói fiókot törölhetjük, különösen, ha az ügyfél 1 évnél hosszabb ideig nem használja azt, vagy megszegi a jelen ÁSZF által módosított adásvételi szerződésben foglalt kötelezettségeit. 5.6. Szükséges karbantartás Az ügyfél tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiókja - különösen a szükséges karbantartások miatt - nem feltétlenül áll folyamatosan a rendelkezésére.
6. MEGRENDELÉS ÉS AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
6.1. Az áruk árai Az áruk árai a webes felületen történő feltüntetésük teljes időtartama alatt érvényesek. Jelen rendelkezés nem korlátoz minket abban, hogy egyénileg megállapított feltételek mellett kössünk meg egyes konkrét adásvételi szerződéseket.
6.2. Csomagolási és szállítási költségek. A webáruház kezelőfelülete az áru csomagolásával és szállításával kapcsolatos információkat is tartalmaz. Az áru csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségek összege elsősorban a kiválasztott fuvarozótól és az áru rendeltetési helyétől függ (pl. Csehország, Szlovákia, Lengyelország stb.).
6.3. Megrendelési folyamat Az áru megrendeléséhez a vásárló kitölti az áruház webes felületén található megrendelőlapot (az árut "kosárba" teszi, kiválasztja az áru vételárának fizetési módját, megadja a szállítási címet és egyéb szükséges elérhetőségeket, kiválasztja a megrendelt áru kiszállításának kívánt módját, és tájékoztatást kap az áru szállításával kapcsolatos költségekről). A "raktáron lévő" megjelölésű áruk esetében ez kötelező hatályú, fizetésre kötelező árubeszerzést jelent (a továbbiakban "rendelés"). Megrendelése elküldésével a vásárló megerősíti, hogy elfogadta a jelen Általános Szerződési Feltételeket, és elolvasta a személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályzatunkat.
6.4. A megrendelés elküldésének folyamata A megrendelés befejezése előtt az ügyfélnek lehetősége van a megrendelésben megadott adatok ellenőrzésére és módosítására, beleértve az ügyfél azon képességét is, hogy a megrendelésben szereplő adatok bevitele során elkövetett hibákat felismerje és kijavítsa. A megrendelés elküldése a"A rendelés megerősítése & elküldése" gombra kattintva történik, és ezzel lezárul a megrendelési folyamat. A megrendelésben feltüntetett információkat az eladó helyes adatokként kezeli. Ha a megrendelés feldolgozása során kiderül, hogy nyilvánvalóan hamis vagy hiányos adatok kerültek feltüntetésre, a megrendelést visszautasíthatjuk, amiről e-mailben értesítjük Önt. A vásárló ügyfél felelősségre vonható a szándékosan hamis vagy helytelen információk által okozott károkért.
6.5. Árujellemzők Megrendelése leadása előtt a vásárló köteles megismerkedni az áru jellemzőivel, típusával és ajánlott felhasználásával. Megrendelése leadásával a vásárló megerősíti, hogy elolvasta és megértette ezt az információt.
6.6. A megrendelés utólagos visszaigazolása. Az Eladó jogosult a megrendelés jellegétől függően (árumennyisége, a vételár összege, becsült szállítási költség) a megrendelés további megerősítését kérni a vevőtől (például írásban vagy telefonon), valamint jogosult a vevőtől az áru pontosságának tisztázását kérni.
6.7. Az adásvételi szerződés megkötésének és a megrendelés visszaigazolásának időpontja. A megrendelését leadó vásárló a megrendelésen vagy valamely másik űrlapunkon feltüntetett e-mail címére ("vásárlói e-mail cím") automatikus visszaigazolást kap tőlünk arról, hogy a megrendelése kikézbesítésre került. Az adásvételi szerződés megkötésére a "A rendelés megerősítése & elküldése" gomb megnyomásával kerül sor, amiről a vásárlót a megrendelés visszaigazolásában tájékoztatjuk.
6.8. Telefonos rendelés A vásárló telefonon is leadhatja a rendelését. A megrendelését ily módon leadó vásárló a telefonhívás során megadott e-mail címére kap tőlünk visszaigazolást megrendelése létrehozásáról. Ez tartalmazza az áru teljes árát, valamint az ügyfél által kiválasztott áru csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségeket, továbbá a jelen Általános Szerződési Feltételeket, a Panaszkezelési Szabályzatot, az Adatkezelési Szabályzatot és az adásvételi Szerződéstől való elállással kapcsolatos űrlapot. Az adásvételi szerződés megkötésére a megrendelés átvételéről szóló visszaigazolás megrendelésben megadott e-mail címre történő kikézbesítésével kerül sor.
6.9. Az eladó és a vásárló kötelességei Az adásvételi szerződés megkötésével vállaljuk, hogy átadjuk Önnek a megvásárolt árut, és lehetővé tesszük az áru tulajdonjogának megszerzését, Ön pedig vállalja, hogy átveszi az árut és kifizeti annak vételárát.
6.10. Az ÁSZF és az adásvételi szerződéstől való elállásra vonatkozó űrlap másolata. A vásárló a megkötött adásvételi szerződés egy példányát a hatályos ÁSZF-ben foglaltak szerint az elektronikus címére kapja meg. A vásárló egy az adásvételi szerződéstől való elállásra vonatkozó űrlapot is kap.
6.11. Távkommunikációs eszközök A vásárló egyetért azzal, hogy az adásvételi szerződés telekommunikációs eszközök alkalmazásával kerül megkötésre. A vásárló adásvételi szerződés megkötéséhez igénybe vett távközlési eszközök használatával kapcsolatosan felmerülő költségeit (Internet-kapcsolat, telefonhívások) a vásárlót terhelik, miközben mindezen költségek mértéke nem tér el az alapdíjak mértékétől.
7. AZ ÁRUK ÁRA ÉS FIZETÉS MÓD
7.1. Ár Az árak magyar forintban (HUF) értendők, és tartalmazzák az áfát.
7.2. Fizetési mód Az áruk árát és adásvételi szerződés szerinti szállítási díját ön a következőképp rendezheti:
- bankkártyával,
- átutalással a megrendelésben megadott bankszámlára,
- készpénzben utánvét,
Az ügyfél a megrendelés során választja ki az áru fizetési módját. A különböző fizetési módokról további információkat a weboldal "Szállítás és fizetés" részében talál.
7.3. Áruszállítási díj A vásárló a vételárral együtt az áru csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségeket, valamint a választott fizetési módhoz kapcsolódó felárat is köteles a megállapodás szerinti összegben rendezni felénk. Ettől kifejezetten eltérő értelmű rendelkezés hiányában vételár alatt az áru leszállításával kapcsolatos költségek értendők. A megrendelés kötelező hatályú teljesítése előtt tájékoztatjuk a vásárlót, és közöljük vele a végleges árat, beleértve a csomagolási és szállítási díjat is.
7.4. Kedvezmények. Az általunk a vásárlóknak nyújtott árengedmények nem kombinálhatók kölcsönösen egymással.
7.5. Előlegfizetés Előfordulhat, hogy az ügyféltől előleget vagy más foglalót kérünk.
7.6. Irreális termékár Irreális ár, pl. 0 Ft (nulla forint) vagy erősen nem piacképes ár feltüntetése esetén, ahol piacképtelen árnak minősül a beszerzési árunk alatti ár, fenntartjuk a jogot, hogy az adott a tételt kivegyük a megrendelésből. E tényről a vásárlót annak e-mail címén értesítjük.
7.7. A számla formája A felek megállapodtak, hogy a számlák elektronikus úton kerülnek megküldésre a vásárló megrendelésben megadott elektronikus címére.
7.8. Szállítási idő Ha az áru raktáron lévőként van feltüntetve, akkor vállaljuk, hogy az árut a kosárban a"szállítás" részben megadott határidőn belül, valamint az egyes együttműködő fuvarozók szállítási ideje szerint leszállítjuk. Néha előfordulhat, hogy a "raktáron" jelzett árucikkek rövid időn belül elfogynak. Amennyiben az a helyzet állna elő, hogy az áru elfogyott, és nem tudjuk az Ön által megrendelt árut a megadott határidőn belül leszállítani, akkor felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy megállapodjunk a további teendőkről. A szállítási határidő ellenére mindig igyekszünk a lehető leghamarabb előkészíteni és leszállítani a megrendelést a vásárlónak.
8. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA
8.1. A vételár teljes kifizetése. Az áru tulajdonjogát a vonatkozó Adásvételi Szerződésnek megfelelően a vételár teljes kifizetéséig fenntartjuk vásárlóink számára.
8.2. Üzleti ügyfelekkel szembeni fenntartás Üzleti ügyfelek esetében mindaddig fenntartjuk az áruk tulajdonjogát, amíg a velünk szemben fennálló összes tartozásukat ki nem egyenlítették. A vevő köteles kellő gondossággal kezelni a tulajdonjog fenntartása alá tartozó árukat, és azokra saját költségén új áru értékre vonatkozó kárbiztosítást kötni.
9. AZ ÁRU LESZÁLLÍTÁSA, A TELJESÍTÉS HELYE, AZ ELADÓNAK OKOZOTT KÁR ÉS AZ ÁRU SZÁLLÍTÁSA SORÁN OKOZOTT KÁR
9.1. Fuvarozó A vásárlónak az áru a megrendelésében az általunk felkínált lehetőségek közül kiválasztott fuvarozóval kerül elküldésre, vagy azt az általunk felkínált lehetőségek közül személyes átvétellel veheti át. További információkért kérjük, tekintse meg a weboldal "Szállítás és fizetés" szekcióját is.
9.2. Az áru átvétele Az áru ügyfélnek történő leszállítása esetén az áru abban a pillanatban kerül általunk átadásra, amikor a szállító az átadás helyén (általában az ügyfél által megjelölt átadási hely első ajtaja/kapuja/behajtója) átadja az árut az ügyfélnek. A megvásárolt áru sérülésének és véletlenszerű minőségromlásának kockázata az áru vásárló általi átvételének pillanatában száll át a vásárlóra. Ha a vásárlónak az árut a fuvarozótól kellett átvennie, a megvásárolt áru véletlenszerű megsemmisülésének, illetve állagromlásának kockázata abban a pillanatban száll át a vásárlóra, amikor az áruval rendelkezhetett, azonban erre nem kerülhet sor a megadott szállítási határidő előtt. Amennyiben az ügyfél az árut személyesen veszi át, az áru az ügyfél vagy az ügyfél által kijelölt más személy általi átvétel pillanatában tekinthető leszállítottnak.
9.3. Szállítási idő Az áru szállítmányozó vállalat bevonásával kézbesítjük. A raktáron lévőként feltüntetett árut kötelesek vagyunk legkésőbb a megrendelés elküldésétől számított 20 munkanapon belül kiszállítani. A szállítási időt a vásárló a konkrét árunál megtekintheti. Az a konkrét árunál feltüntetett információ, hogy az raktáron van, vagy meghatározott idő után lesz raktáron általánosan befolyásolja a megrendelés szállítási idejét. Olyan áru esetén, amelynél bizonyos számú nap vagy hét van feltüntetve a raktárba érkezésig, a megrendelés szállítási ideje hosszabb lesz, Ön pedig ezt a tényt a megrendelése elküldésével tudomásul veszi és elfogadja.
9.4. Szállítási módok, személyes áruátvétel A vásárló kiválaszthatja, hogy az árut a megrendelés során feltüntetett szállítási díjért a szerződött fuvarozóval szállíttatja-e tetszőleges címre, vagy az eladóval (ügyfélszolgálattal) történt előzetes telefonos egyeztetést követően személyesen veszi át az árut, amiért nem számítunk fel díjat. A különböző szállítási módokról további információkat a weboldal "Szállítás és fizetés" részében talál.
9.5. Különleges szállítási mód díja. Abban az esetben, hogy a szállítási mód a vásárló egyedi kérelme alapján került kiválasztásra, a vásárló viseli az e szállítási móddal kapcsolatos kockázatokat, valamint az esetleges kiegészítő költségeket.
9.6. Újbóli leszállítás és kapcsolódó költségek. Abban az esetben, ha a vásárló oldalán felmerült okokból kifolyólag az áru kikézbesítésével ismételten kell próbálkozni vagy a megrendelésben feltüntetettektől eltérő módon kell azt lebonyolítani, a vásárló köteles kifizetni az ezzel kapcsolatos költségeket.
9.7. Az áru leszállítására vonatkozó kötelezettségvállalás abban az esetben is teljesítettnek tekintendő, ha azt az ügyfél a meghatározott helyen és időben nem veszi át, vagy annak átvételét elutasítja. Amennyiben az árut az ügyfél nem veszi át, és az visszakerül cégünkhöz, jogunkban áll elállni az adásvételi szerződéstől, valamint jogunkban áll az ügyféltől az áru visszaszállítása kapcsán kártérítést igényelni (az eladó a Szlovák Köztársaság Polgári Törvénykönyvének 420. cikke értelmében kártérítést igényelhet), melynek összege a sikertelen kézbesítési kísérlet tényleges költségeinek, azaz az áru visszaszállítására fordított költségeknek felel meg. A küldemény ismételt kiszállítására nincs mód. Az eladónak jogában nem, vagy csak részben érvényesíteni kártérítéshez való jogát.
9.8. Vásárlói kötelezettségek az áru átvételekor A vásárló köteles az árut annak átvételekor leellenőrizni, és meggyőződni annak jellemzőiről (különösen arról, hogy a megfelelő típusú árut kapta-e, hogy az áru a megállapodás szerinti minőségű-e, valamint hogy az áru csomagolása tartalmaz-e mindent, amit a használati útmutató szerint tartalmaznia kell). Amennyiben a szállítmányt a fuvarozó láthatóan megrongálja, a megrendelő köteles nem átvenni a szállítmányt a fuvarozótól. A késedelem okától függetlenül nem vállalunk felelősséget a fuvarozó által okozott károkért vagy az áru késedelmes szállításáért.
9.9. Szavatossági jogok A vásárlók szavatossági jogait társaságunk Panaszkezelési Szabályzata, valamint a szlovák jog, különösen a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései szabályozzák.
10. SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS
10.1. A vásárló Adásvételi Szerződéstől való elállásának joga A vásárló Adásvételi Szerződéstől való elállási jogára a jelen ÁSZF 4. pontjában foglalt rendelkezések az irányadók.
10.2. Elállási joggal csak a fogyasztók rendelkeznek. Az üzleti ügyfeleknek a vonatkozó jogszabályok által megengedett módon van joguk elállni az Adásvételi Szerződéstől. Üzleti ügyfélnek nincs joga indoklás nélkül elállni az Adásvételi Szerződéstől, ez a jog csak a fogyasztót illeti meg. Amennyiben az üzleti ügyfél visszaküldi az árut, és az áru nem tartozik a Polgári Törvénykönyv szerinti szavatossági jogok hatálya alá, jelen ÁSZF 9.7. pontjai értelmében jogosultak vagyunk az áru tárolási költségeit felszámítani, és valamint felszólítjuk az üzleti ügyfelet az áru visszavételére.
10.3. Eljárás elfogyott készletek esetén Jogunk van az árukészlet elfogyása vagy a megrendelt áru rendelkezésre nem állása miatt elállni az Adásvételi Szerződéstől. Továbbá különösen akkor is elállhatunk az Adásvételi Szerződéstől, ha a vásárló nem fizette ki a vételárat megfelelően és időben, vagy megtagadta az áru átvételét.
10.4. Ajándék Ha a vásárlónak az áruval együtt ajándékot is adunk, az ajándékozási szerződés köztünk és a vásárló között azzal a feltétellel jön létre, hogy ha a vásárló vagy mi elállunk az Adásvételi Szerződéstől, akkor az ajándékozási szerződés az ilyen ajándékra vonatkozóan hatályát veszti, és a vásárló köteles az áruval együtt az ajándékot is visszaszolgáltatni nekünk.
11. HIBÁS TELJESÍTÉSSEL KAPCSOLATOS JOGOK
11.1. Hivatkozás a Polgári Törvénykönyvre. A szerződő felek hibás teljesítéssel kapcsolatos jogait és kötelességeit a vonatkozó általánosan kötelező érvényű jogszabályok szabályozzák (különösen a Polgári ainak rendelkezései).
11.2. Link a Panaszkezelési Szabályzatra Felelősségünkkel kapcsolatosan a felek további jogait és kötelezettségeit az eladó Panaszkezelési Szabályzata szabályozza.
12. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME
12.1. Adatfeldolgozási alapelvek Vásárlóink személyes adatainak védelme rendkívül fontos a számunkra. A személyes adatok kezelésének, valamint az üzleti célú tájékoztatók küldésének szabályait társaságunk Adatvédelmi Szabályzata szabályozza.
12.2. Üzleti tájékoztató A vásárló elektronikus címére kapcsolódó árukat vagy szolgáltatásokat tartalmazó üzleti tájékoztatókat küldünk (ügyfeleknek szóló üzleti tájékoztatók). Az e-mail cím személyes adatnak minősül, és a hasonló termékeink és szolgáltatásaink népszerűsítéséhez fűződő jogos érdekünk alapján üzleti tájékoztatók küldése céljából a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendeletnek (általános adatvédelmi rendelet) megfelelően kerül feldolgozásra. Az üzleti tájékoztatók címzettjeinek listájáról Ön bármikor leiratkozhat.
12.3. Sütik Társaságunk (hozzájárulás alapján vagy jogos érdekeink védelme érdekében) végberendezésen tárolt úgynevezett sütiket használ. Az ügyfelek közvetlenül a weboldalunkon állíthatják be preferenciáikat, ahol a sütik használatára vonatkozóan is találnak további információkat.
13. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK, BELEÉRTVE AZ ALKALMAZANDÓ JOGOT ÉS A JOGHATÓSÁGOT
13.1. A fogyasztói jogok tiszteletben tartása iránti kötelezettségvállalás Amennyiben a jelen ÁSZF rendelkezései és a fogyasztóvédelemre vonatkozó törvényi rendelkezések között nem szándékos ellentmondás áll fenn, irányadónak nem a jelen ÁSZF rendelkezései minősülnek, és az Eladó vállalja azok betartását.
13.2. Az ÁSZF érvénytelen vagy hatástalan rendelkezései Amennyiben az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy azzá válik, az érvénytelen rendelkezés helyébe olyan rendelkezés lép, amelynek jelentése a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Egy rendelkezés érvénytelensége vagy hatályon kívülisége nincs kihatással a többi rendelkezés érvényességére.
13.3. A Bécsi Egyezmény kizárása A Felek megállapodnak abban, hogy a szóban forgó egyezmény 6. cikkével összhangban kifejezetten kizárják az Egyesült Nemzetek Szervezetének áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló egyezménye (az Egyesült Nemzetek Szervezetének áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló egyezménye vagy a bécsi egyezmény) alkalmazását.
13.4. Jogviták és joghatóság A felek továbbá megállapodnak abban, hogy az Adásvételi Szerződésből eredő, nemzetközi elemet tartalmazó jogviták rendezésére mindig a Szlovák Köztársaság társaságunk székhelye szerinti illetékes bíróságai rendelkeznek joghatósággal. Ez nem érinti a vásárlók külön jogszabályok szerinti jogait. A kapcsolattartás nyelve a szlovák nyelv.
13.5. Az adásvételi szerződés archiválása Az eladó elektronikus formában archiválja az Adásvételi Szerződést, és az harmadik személyek számára nem hozzáférhető.
13.6. Az Adásvételi Szerződés eltérő feltételeiről szóló megállapodás Az ÁSZF rendelkezései az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Az ÁSZF-től eltérő feltételek meghatározására az Adásvételi Szerződésben nyílik mód. Az Adásvételi szerződés tartalmazta eltérő rendelkezések előnyt élveznek az ÁSZF rendelkezéseivel szemben.
13.7. Az ÁSZF elfogadásának szükségessége az Adásvételi Szerződés megkötéséhez Ezen ÁSZF elfogadása önkéntes, de a vásárló általi megrendelés létrehozásához elengedhetetlenül szükséges.
13.8. Az ÁSZF érvényessége Jelen ÁSZF 2022. december 1-jétől érvényesek, és hatályon kívül helyezik a korábbi üzleti feltételeket.