Reklamációs rend
A SlovaKiss s.r.o. társaság (KSH-szám: 52133630, székhelye: Dežerice 42, 957 03 Dežerice, Szlovák Köztársaság, bejegyezve az Trenčín Kerületi Bíróságon, mint cégbíróságon, 37576/R lajstromszámon, képviseli Ing. Pavol Kiss, ügyvezető),
https://www.peneloppe.hu címen található webáruházán keresztül történt áruértékesítéshez.
Panaszok és áruvisszaküldés:
Panaszbenyújtásra és áru cseréjére, visszaszolgáltatására szolgáló cím: Bármelyik Packeta-ág. Küldünk Önnek egy speciális azonosító kódot, amelyet a termék visszaküldésekor meg kell adnia a személyzetnek, és kész.
E-mail: info@peneloppe.hu
Telefon: +421 905 135 812
1. BEVEZETŐ RÉSZ
1.1 A jelen reklamációs rend A SlovaKiss s.r.o. társaság (KSH-szám: 52133630, székhelye: Dežerice 42, 957 03 Dežerice, Szlovák Köztársaság, bejegyezve az Trenčín Kerületi Bíróságon, mint cégbíróságon, 37576/R lajstromszámon, képviseli Ing. Pavol Kiss, ügyvezető), (a továbbiakban " SlovaKiss s.r.o. ” vagy szintén „mi") által szállított árura és digitális tartalomra érvényes.
1.2 A jelen reklamációs rend a SlovaKiss s.r.o. https://www.peneloppe.hu címen elérhető online áruházára vonatkozó Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban csak: ÁSZF) elválaszthatatlan részét képezi.
1.3 A reklamációs rend csak a fogyasztó ügyfél számára készült. Ügyfélen, aki fogyasztó, értendő minden olyan természetes személy, aki vállalkozói tevékenységének vagy önálló foglalkozása gyakorlásának körén kívül szerződést köt, vagy más módon tárgyal velünk (a továbbiakban szintén csak "fogyasztó").
1.4 A SlovaKiss s.r.o. reklamációs rendje, a termékértékesítésnél hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítésénél, a köztünk, mint eladó és az ügyfél, mint vásárló (a továbbiakban csak "ügyfél" vagy szintén"Ön") közötti jogok és kötelezettségek szabályozására vonatkozik, beleértve a szerződéses jótállásból eredő jogokat is. A reklamációs rend tájékoztatja továbbá a fogyasztót a hibás vagy más módon sérült áru reklamációjának feltételeiről, módjáról és lehetőségeiről.
A felek jogai és kötelezettségei összhangban vannak a Szlovák Polgári Törvénykönyvvel. Szerződéses szavatossági jogok esetén, a létrejött jogviszonyokat a konkrét szavatossági feltételek szabályozzák.
2. MILYEN ESETEKBEN FELELÜNK AZ ÁRUHIBÁÉRT
2.1 Felelünk az ügyfél felé azért, hogy átvételkor az áru hibátlan. Különösen azért felelünk az ügyfél felé, hogy az áru átvételének időpontjában,
2.1.1 az áru rendelkezik a felek között megállapodott jellemzőkkel és élettartammal, megállapodás hiányában pedig azokkal a jellemzőkkel, amelyeket mi vagy a gyártó leírtunk, vagy amelyeket a vásárló, az áru jellegére tekintettel, illetve a mi vagy a gyártó reklámja alapján elvárhatott,
2.1.2 az áru alkalmas az általunk megadott célra, vagy arra, amire az ilyen típusú árukat általában használják,
2.1.3 az áru minőségében vagy kivitelében megfelel a felek által elfogadott minőségnek vagy kivitelnek, vagy egy elfogadott minta vagy tervezet kivitelének, amennyiben a minőséget vagy kivitelezést egy elfogadott minta vagy tervezet alapján határozták meg,
2.1.4 az áru a megfelelő mennyiségben, méretben vagy tömegben áll rendelkezésre,
2.1.5 az áru megfelel a jogszabályokban előírt követelményeknek.
2.2 Amennyien a hiba az áru átvételétől számított egy éven belül jelentkezik, az áru már az átvételkor hibásnak tekintendő, kivéve, ha ennek ellenkezőjét bizonyítjuk.
3. MILYEN ESETEKBEN VISZONT NEM FELELÜNK AZ ÁRUHIBÁÉRT, ÉS MELY ESETEKBEN NEM KÜLDHETI NEKÜNK VISSZA AZ ÁRUT
3.1 A következő esetekben nem felelünk az ügyfél felé a hibákért:
3.1.1 ha az áru az átvételkor hibás, és az ilyen hiba miatt vételár-engedményben állapodtunk meg,
3.1.2 a hibát szokásos használatból adódó kopás okozta, vagy az az áru jellegéből következik,
3.1.3 a hibát az ügyfél okozta, és az nem megfelelő használat, tárolás, nem megfelelő karbantartás, vásárlói beavatkozás vagy mechanikai sérülés következménye, mindez pedig olyan feltételek mellett, amelyek nem felelnek meg a közvetlenül általunk vagy a gyártó által (általában a mellékelt szórólapon / termékcímkén) meghatározott hőmérsékletnek, porosságnak, páratartalomnak és egyéb környezeti hatásoknak, és/vagy jogszabályokból következnek,
3.1.4 az ügyfél által módosított az áru, és ha a hiba e módosítás következtében keletkezett,
3.1.5 az áru olyan feltétele mellett történő használata, amelyek hőmérsékletükkel, porosságukkal, páratartalmukkal valamint környezetük kémiai és mechanikai hatásaival nem felelnek meg az eladó vagy a gyártó által közvetlen meghatározottaknak, vagy jogszabályi előírásokból következőknek,
3.1.6 a hibát rajtunk kívül álló, külső esemény (pl. természeti esemény) okozta.
3.2 Különösen mikor nem küldhető vissza az áru:
3.2.1 olyan csomagolt áru, amely higiéniai okokból nem használható újra, vagy olyan, már használt áru (pl. ha az ügyfélnél megsérült az áru védőcsomagolása, vagy biztonsági zárja, vagy ha az áru más módon szennyeződhet);
3.2.2 egyéb áru, amennyiben higiéniai vagy egyéb tömített csomagolással rendelkezik, és higiéniai vagy egészségügyi okokból nem küldhető vissza;
3.2.3 egyéb, tömített csomagolással rendelkező és nem visszaküldhető áru (pl. hang- vagy videofelvételek és számítógépes programok);
3.2.4 ha az általunk szállított árut visszafordíthatatlanul összekeverték más árukkal;
3.2.5 az Ön kívánsága szerint módosított áru.
4. AZ ÜGYFÉL, AZ ÁRU ÁTVÉTELÉVEL KAPCSOLATOS JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
4.1 Az ügyfél köteles az árut annak átvételekor leellenőrizni, és meggyőződni annak jellemzőiről (különösen arról, hogy a megfelelő típusú árut kapta-e, hogy az áru a megállapodás szerinti minőségű-e, valamint, hogy az áru csomagolása tartalmaz-e mindent, amit tartalmaznia kell).
4.2 Az ügyfelet nem illetik meg a hibás teljesítésből eredő jogok, ha olyan hibáról van szó, amelyet szokásos gondosság tanúsítása esetén már az adásvételi szerződés megkötésekor, vagy - ha az árut az adásvételi szerződés megkötésénél később szállítják -, közvetlenül az átvételkor fel kellett ismernie. Az ügyfelet akkor sem illeti meg a hibás teljesítésből eredő jog, ha az áru átvétele előtt tudta, hogy az áru hibás, vagy, amennyiben a hibát maga az ügyfél okozta.
5. AMENNYIBEN AZ ÁRU A SZÁLLÍTÁS SORÁN SÉRÜLT MEG
5.1 A küldemény kézbesítőtől való átvételekor ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét! A küldemény átvételével Ön megerősíti, hogy a küldeményt nyilvánvaló hibák nélkül vette át. Amennyiben a csomagolás sérült, e tényt közvetlenül közölje a szállítóval, és a kárról készítsenek feljegyzést! A kézbesítő megtartja a csomagot. Ez a sérült küldemény reklamációja rendezésének legegyszerűbb módja. A küldeményt a fuvarozó postafordultával visszaszállítja nekünk, mi pedig egy újat küldünk Önnek.
5.2 Amennyiben a küldemény átvétele és kicsomagolása után észleli, hogy annak tartalma sérült, azonnal, de legkésőbb a csomag átvételét követő két (2) napon belül értesítsen minket e-mailben: info@peneloppe.hu ! Adja meg azon személyes azonosító adatait, valamint az e-mail címet, ahonnan az árut rendelte, és jelölje meg a reklamált árut! Ideális esetben kérjük, csatolja a vásárlási dokumentum (pl. számla) másolatát, a hiba fényképes dokumentációját és az árun észlelt probléma leírását! Mindezen információk reklamációja gyorsabb rendezését segíthetik elő.
5.3 Felhívjuk figyelmét, hogy, amennyiben a küldemény kézhezvételét követő harmadik (3.) és azt követő napon jelent be reklamációt, nagyon valószínűtlen, hogy a fuvarozó elismeri majd azt. Sérült küldemény késedelmes reklamációja miatt kárunk keletkezhet (a sérült küldeményt a fuvarozó, az Ön késedelmes reklamációja miatt nem téríti meg), amelyet jogosultak vagyunk Öntől behajtani. A küldeményt őrizze meg, és készítsen róla fényképes dokumentációt (hogy jól látható legyen a sérült áru, csomagolás, töltet).
5.4 Amint megkapjuk a kitöltött reklamációs űrlapot, vagy a sérült küldemény reklamálásához szükséges összes információt, megkezdjük a reklamáció intézését. Amennyiben szükséges lesz, ügyfélszolgálatunk munkatársa telefonon vagy e-mailben keresi majd Önt, hogy egyeztessék a következő lépéseket. Bármikor kereshet bennünket info@peneloppe.hu e-mail címen, hogy reklamációjának állását ellenőrizze.
6. AMENNYIBEN HIBÁSAN KÜLDÖTT ÁRUT KAPOTT
6.1 Abban az esetben, ha hibásan küldött árut, nem megfelelő mennyiséget, más színkialakítású, vagy teljesen más, nem rendelt és árut stb. kapott, legjobb, ha e-mailben, a info@peneloppe.hu címen. Adja meg azon személyes azonosító adatait, valamint az e-mail címet, ahonnan az árut rendelte, és jelölje meg a hibásan kapott árut! Saját szavaival írja le az előállt hibát, közölje, hogy átadáskor mi mindent tartalmazott a csomag! Igyekszünk megelőzni az ilyen hibákat, a kiküldendő árut gondosan ellenőrizzük, de nem vagyunk tévedhetetlenek. Előre is elnézést kérünk a megrendelésével kapcsolatos esetleges eltérésekért, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a reklamációs folyamat az Ön számára a lehető legkényelmesebb, részünkről pedig a lehető leggyorsabb legyen.
6.2 Amint megkapjuk a kitöltött reklamációs űrlapot, vagy a sérült küldemény reklamálásához szükséges összes információt, megkezdjük a reklamáció intézését. Amennyiben szükséges lesz, ügyfélszolgálatunk munkatársa telefonon vagy e-mailben keresi majd Önt, hogy egyeztessék a következő lépéseket. Bármikor kereshet bennünket info@peneloppe.hu e-mail címen, hogy reklamációjának állását ellenőrizze.
7. AZ ÁRUHIBA, A KÉZHEZVÉTELTŐL SZÁMÍTOTT 14 NAPON BELÜLI ÉSZLELÉSE
7.1 Amennyiben a leszállított áru hibáját az átvételtől számított 14 napon belül észleli, legjobb, ha e-mailben, a info@peneloppe.hu címen.
7.2 Teljes mértékben tiszteletben tartjuk, hogy Önnek, az áru átvételétől számított 14 napon belül, joga van elállni az adásvételi szerződéstől. Ilyen esetben viszont az árut sértetlenül, illetve tömített vagy higiénikus csomagolásban kell visszajuttatni. Ezt, amennyiben az áru átvételétől számított 14 napon belül észlelte annak hibáját, nem tudja majd betartani. Felhívjuk figyelmét, hogy a vonatkozó jogszabályok értelmében, az áru értékcsökkenéséért Ön felel. A fentiekre tekintettel, legmegfelelőbb eljárásként, a hibásan szállított árut (vagy a szállítás következtében esetleg megsérült árut) megreklamálni javasoljuk. Nem kell aggódnia amiatt, hogy a reklamáció folyamata tovább tart, mint az 30 napos.
Nem kell attól tartania, hogy az igénylési folyamat a kézhezvételtől számított 30 napnál tovább tart.
7.3 Amint megkapjuk a kitöltött reklamációs űrlapot, vagy a sérült küldemény reklamálásához szükséges összes információt, megkezdjük a reklamáció intézését. Amennyiben szükséges lesz, ügyfélszolgálatunk munkatársa telefonon vagy e-mailben keresi majd Önt, hogy egyeztessék a következő lépéseket. Bármikor kereshet bennünket info@peneloppe.hu e-mail címen, hogy reklamációjának állását ellenőrizze.
8. AZ ÁRUHIBA, A HIBÁBÓL EREDŐ JOG ÉRVÉNYESÍTÉSI IDEJE ALATT TÖRTÉNŐ ÉSZLELÉSE
8.1 A hibából eredő jogát Ön köteles nálunk, a hiba megjelenését követően haladéktalanul érvényesíteni. Ellenkező esetben a hibás teljesítésből eredő jogát a bíróság nem ismerné el. Amennyiben a hibát nem időben reklamálja meg, annak megléte miatt nem állhat el az adásvételi szerződéstől.
8.2 Az ügyfél a fogyasztási cikknél előforduló hiba esetén a következő határidőn belül jogosult élni a hibából eredő jogával:, az áru átvételét követő két év, mégpedig azon áruk KIVÉTELÉVEL, amelyek csomagolásán, címkéjén, az áruhoz csatolt használati utasításban vagy reklámban, más jogszabályokkal összhangban feltüntettük az áruk felhasználhatóságának időtartamát (azaz a minimális tartósságot/fogyaszthatóságot), a minőségi garanciára (szerződéses garanciára) vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.
8.3 E határidő (24 hónap) eredménytelen letelte után, az áruhibából eredő jog nem érvényesíthető. Amennyiben az adott áru esetében lehetséges, ez az időtartam meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt az ügyfél nem használhatta az árut, mert az jogos reklamációs eljárás alatt állt. Bár mindig igyekszünk az ügyfél megelégedésére rendezni a reklamációt, az egyes termékeket a csomagoláson/címkén/csatolt információn szereplő utasításoknak megfelelően kell kezelni - ellenkező esetben megsérülnek. Amennyiben ezekben az esetekben a 24 hónapos időszak nem is telt még le, reklamációját nem tudjuk elfogadni.
8.4 Az ügyfélnek, az áruhibából eredő jogainak érvényesítése céljából, ki kell töltenie és el kell küldenie ezt a reklamációs űrlapot, vagy számunkra más módon meg kell adnia különösen a következő adatokat:
8.4.1 utó- és családnév;
8.4.2 az e-mail cím, amelyről az árut megrendelte;
8.4.3 telefonszám;
8.4.4 az ügyfél bankszámlaszáma;
8.4.5 a reklamált áru azonosítása;
8.4.6 saját szavaival írja le az előállt hibát;
8.4.7 közölje a csomagolás tartalmát az áru átadásakor;
8.4.8 a reklamációkezelés választott módja, miközben az ügyfél nem jogosult a reklamációkezelés választott módját előzetes hozzájárulásunk nélkül megváltoztatni;
8.4.9 az Ön címe, az áru, a reklamációs eljárás lezárását követően történő visszaküldéséhez.
8.5 Amint megkapjuk a kitöltött reklamációs űrlapot, vagy a hibás áru reklamálásához szükséges összes adatot, megkezdjük a reklamáció intézését. A reklamáció érvényesítésének pillanataként azt a pillanatot tekintjük, amikor az áru-reklamálás érvényesítésére vonatkozó adatokat kézhez vettük Öntől.
8.6 Az áru hibájáért való felelősségből következő jogait a vevő, elektronikus posta útján a info@peneloppe.hu e-mail címen, és/vagy a fent említett reklamációs űrlap segítségével érvényesítheti.
8.7 Az árut hiánytalanul, sérülésmentesen (a reklamált hiba kivételével), ideális esetben eredeti, sérülésmentes csomagolásban kell visszaküldeni, úgy, hogy betarthassuk a helyes higiéniai eljárás szabályait.
8.8 A reklamált áru hozzánk történő visszaküldésének költségeit az ügyfél viseli. Felhívjuk figyelmét, hogy utánvéttel küldött reklamált árut nem vesszük át, hanem visszaküldjük azt, az Ön költségére. Amennyiben reklamációját jogosnak ismerjük el, Ön jogosult az ilyen reklamáció érvényesítésével kapcsolatban, célszerűen felmerült költségek megtérítésére. E költségeken a legalacsonyabb, szükséges költségek (azaz a legolcsóbb rendelkezésre álló szállítóval történő küldés költsége) értendő. Az e költségek megtérítése iránti kérelmet legkésőbb a hibás teljesítésből erdő jog érvényesítésére vonatkozó határidő lejártát követő egy (1) hónapon belül kell benyújtani.
8.9 A reklamált áru kézhezvételét követően a reklamáció átvételéről és tartalmáról visszaigazolást küldünk az Ön által megadott e-mail címre.
9. A REKLAMÁCIÓRENDEZÉS HATÁRIDEJE
9.1 A törvény (a Polgári Törvénykönyv), számunkra, a hibából eredő jog érvényesítésétől számítva, harminc (30) napos határidőt ad a reklamáció rendezésére. A reklamációrendezési folyamatot általában legkésőbb e határidőn belül lezárjuk.
9.2 A hibát, a szükséges dokumentáció (fényképek és egyéb, az áru hibájának megítéléséhez szükséges adatok) kézbesítését vagy a reklamált áru visszaérkezését követő három (3) munkanapon belül általában azonnal megítéljük, és előzetes véleményt adunk az ügyfélnek - leggyakrabban telefonon. Ebbe a határidőbe nem számítjuk bele a hiba szakszerű értékeléséhez szükséges időt (pl. részünkről szükséges lehet, hogy beszállítónk vagy a gyártó együttműködését kérjük).
9.3 Abban az esetben, ha a reklamált árut hibásnak találtuk, a reklamációs eljárást a hibából eredő jog érvényesítésétől számított harminc (30) napon belül lezárjuk. Megbízott munkatársunk - indokolt esetben - hosszabb határidőben is megállapodhat az ügyféllel. Kötelesek vagyunk arra kérni, hogy az adatokat a lehető legrövidebb időn belül egészítse ki.
9.4 Amennyiben az árut nem találtuk hibásnak, erről - egyedi eljárás elérése érdekében - tájékoztatni fogjuk.
10. A REKLAMÁCIÓRENDEZÉS MÓDJA
10.1 A reklamációrendezés módjának ügyfél részéről való megválasztása attól függ, hogy a hibás teljesítés alapvető szerződésszegésnek minősül-e, vagy sem.
10.2 Abban az esetben, ha a hibás teljesítés alapvető szerződésszegésnek minősül, az ügyfél jogosult:
10.2.1 a hiba új, hibátlan áru szállításával vagy a hiányzó áru vagy digitális tartalom pótlásával történő orvoslására, vagy
10.2.2 a hiba, az áru megjavításával történő orvoslására (amennyiben az áru jellege ezt lehetővé és célszerűvé teszi), vagy
10.2.3 arányos árengedményre, vagy
10.2.4 elállni a szerződéstől.
10.3 Abban az esetben, ha a hibás teljesítés nem minősül alapvető szerződésszegésnek, az ügyfél jogosult:
10.3.1 a hiba orvoslására (új, hibátlan áru vagy digitális tartalom szállításával vagy a hiányzó áru pótlásával , vagy az áru megjavításával), vagy
10.3.2 arányos árengedményre.
10.4 Az ügyfél köteles közölni velünk, hogy milyen, a hibás teljesítésből eredő jogot választott, mégpedig a hiba bejelentésekor (pl. a reklamációs űrlap kitöltésével és elküldésével), vagy a hiba bejelentését követően, indokolatlan késedelem nélkül. Választását az ügyfél - hozzájárulásunk nélkül - nem változtathatja meg; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha javíthatatlannak bizonyuló hiba kijavítását kéri. Amennyiben a hibákat nem orvosoljuk arányos időn belül, vagy ha arról értesítjük, hogy a hibákat nem fogjuk orvosolni, a hiba kijavítása helyett kérhet arányos árengedményt, vagy elállhat a szerződéstől.
10.5 Amennyiben az a helyzet áll elő, hogy Ön, hibás teljesítésből eredő jogát nem időben választja meg, ugyanazok a jogok illetik meg, mint nem alapvető szerződésszegés esetén.
10.6 Kérheti új, hibátlan áru szállítását, amennyiben ez, a hiba jellegére tekintettel nem aránytalan, de ha a hiba csak az áru egy részét érinti, akkor csak az adott rész cseréjét igényelheti; ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől. Ha azonban ez, a hiba jellege miatt, aránytalan, különösen, ha a hiba indokolatlan késedelem nélkül orvosolható, Ön jogosult a hiba ingyenes eltávolítására.
10.7 Új áru szállítására vagy alkatrészcserére, eltávolítható hiba esetén is jogosult, ha az árut, a hiba ismételt megjelenése vagy javítást követően nagyobb számú hiba miatt, nem tudja megfelelően használni. Ilyen esetben szintén joga van elállni az adásvételi szerződéstől. Amennyiben nem áll el a szerződéstől, vagy nem él hibátlan új áru leszállítására, az áru egyes részeinek cseréjére vagy annak javítására vonatkozó jogával, arányos árengedményt igényelhet.
10.8 Abban az esetben is jogosult arányos árengedményre, ha nem tudunk Önnek új, hibátlan árut szállítani, kicserélni az áru alkatrészét vagy megjavítani az árut, valamint, ha arányos időn belül nem tudjuk orvosolni a hibát, vagy a hiba orvoslása jelentős nehézségeket okozna Önnek.
10.9 Addig a pillanatig szállíthatjuk le a hiányzó dolgokat, vagy orvosolhatjuk az egyéb jogi hibákat, amíg Ön nem érvényesíti árengedményre vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra vonatkozó jogát. Jogunkban áll egyéb hibákat, saját választásunk szerint, az áru megjavításával vagy új áru leszállításával orvosolni; a választás nem okozhat aránytalan költségeket az ügyfélnek. Amennyiben a hibát nem hárítjuk el időben, vagy annak elhárítását megtagadjuk, az ügyfél kérhet árengedményt, vagy elállhat a szerződéstől. Választását az ügyfél - hozzájárulásunk nélkül - nem változtathatja meg.
10.10 A reklamáció új áru leszállításával történő rendezése esetén, Ön köteles az eredetileg szállított árut visszajuttatni (amennyiben nem állapodunk meg másként). Nem követelheti új áru szállítását (és nem állhat el a szerződéstől) az ügyfél, ha nem tudja az árut abban az állapotban visszaszolgáltatni, amelyben azt átvette; ez a következő helyzetekre nem vonatkozik:
10.10.1 az állapot az áru hibájának feltárására irányuló vizsgálat eredményeként változott meg,
10.10.2 az ügyfél még a hiba felfedezése előtt használta az árut, vagy
10.10.3 nem a vevő eljárása vagy mulasztása okozta az áru változatlan állapotban történő visszaküldésének lehetetlenségét, vagy
10.10.4 az ügyfél, még a hiba felfedezése előtt eladta az árut, elfogyasztotta /elhasználta/, vagy szokványos használat során megváltoztatta azt; amennyiben ez csak részben történt meg, az ügyfél visszajuttatja nekünk, amit még vissza tud juttatni, és, az áru használatából származó haszna értékében, kártalanít bennünket.
10.11 A hibás teljesítésből eredő jog nem illeti meg Önt, amennyiben az áru átvétele előtt tudta, hogy az áru hibás, vagy, amennyiben a hibát maga okozta.
11. A REKLAMÁCIÓ LEZÁRÁSA
11.1 Az érvényesített reklamáció rendezését követően, az árut az Ön által megadott címre küldjük, visszatérítjük a vételárat, vagy felszólítjuk Önt a reklamált áru, a rendezésről való tájékoztatástól számított harminc (30) napon belüli felvételére (az áruhibából eredő jogok személyesen, fióktelepünkön történt érvényesítése esetén). A reklamált áru átvételekor, kérésre, írásos igazolást állítunk ki a reklamációrendezés időpontjáról és módjáról, beleértve az elvégzett orvoslat és a reklamáció időtartamának igazolását, illetve a reklamáció elutasításának indoklását.
11.2 Amennyiben a reklamált árut fuvarozóval küldték el nekünk, a reklamáció rendezését követően automatikusan elküldjük az ügyfél címére, a reklamációrendezés időpontjáról és módjáról szóló igazolással együtt, beleértve az elvégzett orvoslat és a reklamáció időtartamának igazolását, illetve a reklamáció elutasításának indoklását.
11.3 Abban az esetben, ha a reklamációt jogosnak fogadjuk el, és az ügyfél - a reklamáció rendezésének módjaként - jogosan kéri a vételár visszatérítését, a kifizetett vételárat a reklamációs űrlapon megadott bankszámlára utaljuk át, mégpedig a reklamációrendezés módjáról szóló visszaigazolás elküldésének napjától számított legkésőbb tizennégy (14) munkanapon belül.
11.4 Ön köteles a reklamált árut legkésőbb harminc (30) napon belül átvenni, attól a naptól számítva, amikor a reklamáció rendezéséről értesítést kapott.
11.5 Amennyiben Ön a rendezett reklamációból származó árut, a rendezésről szóló értesítéstől számított hat (6) hónapon belül nem veszi át, fenntartjuk a jogot arra, hogy az árut értékesítsük, és a bevételt a tárolási költségek fedezésére fordítsuk.
11.6 Ön köteles továbbá az átvételkor ellenőrizni a reklamált áru teljességét, különösen pedig azt, hogy az áruszállítmány tartalmazza-e mindazt, amit tartalmaznia kell. Későbbi kifogásokat már nem fogunk figyelembe venni.
12 ZÁRÓ RÉSZ
12.1 Az ügyfél törvényes jogait a jelen reklamációs rend nem érinti.
12.2 A jelen (csak a fogyasztókra vonatkozó) reklamációs rend 2022. 1. 12-jétől érvényes, és a korábbi reklamációs rendek érvényüket vesztik.